onsdag 18 januari 2017

Sammanfattning. Det har mer och mer gått upp att det nog var en större utmaning med THE challenge än jag trodde.
När jag vid nummerlappsutdelningen fick en startlista såg jag att det totalt var 70 anmälda till hel challenge, det var alltså både män och kvinnor. Sedan vet jag ju inte om någon efterskänkt sig.
I resultaten ser jag att det är 17 kvinnor och 30 män som gått i mål. Alltså 23 som brutit på en eller annat tidpunkt. Så min placering att komma på 30:de plats bland männen totalt ser jag ändå inte som något dåligt resultat.
Och allra först när jag anmälde mig tänkte jag att kunde jag göra all loppen på 6:45 så var det inte tokigt. Sedan gick träningen ju så bra tidigare i höst att jag satte ner målet till 6:30 och som utopi kanske 6:15.
Men sedan kom ju förkylningen i december. Några veckor helt utan löpning. Och sen när det närmade sig sig avresa hade jag 2 tillkämpade veckors träning.
Att då klara av utmaningen och göra den på 6:55 får jag vara väldigt nöjd med.
Jag var väldigt orolig efter lördagens lopp när GPS:en sa att jag borde ha en återhämtning på bortåt 50 timmar.
Efter marathonet var återhämtningsbeskedet 41 timmar. Och det blir det inga problem med. Ingen löpning, men jag cyklar runt på ön rätt mycket. Skönt för benen.

Inga kommentarer: