söndag 15 januari 2017

Bermuda Challenge. Ja nog är det en utmaning alltid. Det är 3 lopp på 3 dagar. Det första är ju nästan inget, en mild. Dagen efter är det 10 km, för att avslutas med ett marathon.
En av grejerna när jag åker ut så här är att det inte brukar vara andra svenskar, så man kan sedan "skryta med" att blivit bäste svensk.
Men när jag hämtade ut nummerlapp och kollade i startlistan visade det sig att det var 2 svenskar till, och yngre än mig. Avsikten också.
Milen gick klockan 7 i fredags kväll. Min förhoppning var att klara den på 10 minuter. Och det gjorde jag med glans. Tiden blev 9:17.
I går var det så 10 km. Milen kändes inte i benen. Det visade sig att det var rätt kuperad bana. Det tyckte jag inte hade framgåt av banprofilen. Men jag satsade, målet var att fixa det på 1:10 ca. Och igen blev det med glans, 1:05.
Men i morse var det tufft att komma upp och tänka att det var en mara som skulle avklarad. I går kväll hade vadmusklerna levt sina egna liv.
Vädret i dag artade sig bra, lite vind och sol.
Och igen var det en tuff bana. Första varvet var kämpigt, men jag klarade halvmaraton på ca 2:30. Men inför varvningen var det nära att jag brott. Men jag gav mig inte, ut på varv 2. Nu hade det blivit riktigt varmt, men efter ett tag rullade det på.
Nu fanns det gel på vätskestationerna, och det hjälpte.
Men efter 30 började jag få känning av kramp i baksidan av låren. Jag fick stanna några gånger och stretcha.
Förhoppningen var att klara loppet på 5:15 ca, men det insåg jag snart var kört.
Resultatet blev 5:40, godkänt det med.
Nu var det ingen kö till massagen.
På väg till mitt boende blev det mjölk, öl och en Angus Steam. Få se om jag blir hungrig lite senare.
Jag tror inte totalresultatet kommer att ligga så jätte långt ifrån den ursprungliga tidsideen på 6:45. Träningen gick väldigt bra i höst, men så åkte jag på en rejäl förkylning i december så det blev några veckor utan löpning. Och sedan bara 2 veckor hårdträning innan jag åkte.

Inga kommentarer: