tisdag 31 januari 2017


På ét igen. Är åter hemma sedan ett tag. Direkt började jag springa så smått. Underlaget var ju annorlunda här hemma så det gick ju inte att springa var som helst. Det blev avsevärt kortare rundor. Men det var kanske bara bra, att tuffa igång lugnt.

I dag blev första ”längre” rundan. Hela 1:15 h, med en fart på 7:16 per k. Faktiskt riktigt bra för att vara jag och så kort efter loppen på Bermuda.

Fortsätter det så här har jag vilda planer för året. Vad som redan är bestämt är äventyrsloppet på Hawaii i maj. Tiden dit är väldigt härlig. All planering. Först att planera hur jag ska resa och hur långt innan loppet jag ska åka dit för att acklimatisera mig. Sedan det spännande med att planera utrustning. Den biten tar stor del av mina tankar redan.

Jag upptäckte att jag inte riktigt har koll på vad jag har. Bland det obligatoriska här är att man ska ha ett liggunderlag. Så jag började fundera på vad jag skulle satsa på. Men så innan jag åkte till Bermuda och var och rotade i mitt skåp med diverse utrustning, upptäckte jag att jag ju hade ett riktigt bra liggunderlag redan. Det är litet och lätt och tar inte stor plats. Det är uppblåsbart. Men jag har inte använt det tidigare. Det var när jag var på vinterloppet i Finland som jag skaffade det, men inte kom så långt att jag behövde använda det.

Jag kanske borde göra en inventarie lista på vilka grejor jag har.

Jag köpte också för ett tag sedan en ny pannlampa. Det var bara det att det visade sig vara speciella batterier till den. Men jag skaffade sådana här i veckan. Otroligt vilken stark lampa. Tror inte jag har sett något liknande tidigare. Den ska det bli fint att springa med på Hawaii.

Inga kommentarer: