onsdag 12 oktober 2016


Stoppa Pressarna! Jag var ju i Kroatien för ryggoperation i början av året. Betalade allt själv. Ville inte ha en långdragen process med FK för att få förhandstillstånd. Jag behövde operationen då och inte efter X antal månader.

Sedan när jag kom hem ansökte jag hos FK om ersättning för kostnaderna. Enligt uppgift på deras hemsida skulle det ta 3-4 månader att få ett avgörande.

Efter nästan 6 månader utan att höra något tyckte jag att det var dags att efterfråga hur det gick. Den låg naturligtvis långt ner i deras ”hög”. Men nu blev den upplyft. De såg att de skulle skicka ett brev till Uppsala ländsting som landstinget skulle besvara.

I dag hade det gått ett par månader till, så jag tyckte det var dags att kolla läget. Återigen hade den hamnat långt ner ibland deras ärenden, men åter lyftes den upp. Nu var alla papper inne så nu var de färdiga för att ta beslut. Och muntligen fick jag besked att beslutet blir att de ersätter mig för mina kostnader för operationen, minus vad jag skulle betalt i patientavgifter i Sverige. Undrens tid är inte förbi. Jag hade väl inte trott att jag skulle få så mycket ersatt om än något.
Nu har jag en rejäl slant att springa för. J Kan jag kanske rent av hitta något spännande i november?

Inga kommentarer: