onsdag 12 oktober 2016


Det rullar på. Den fina löparvågen bara fortsätter. När jag var ute på långrunda i söndags gick jag inte alls för att slå några rekord. Jag sprang lugnt och sansat men gjorde ändå lite drygt 8 km per timme. Och var ute i en bit över 2 timmar.

Jag går på gym 3 förmiddagar i veckan. Innan jag åker dit blir det löpning eller ibland stavgång. Rundan brukar ta ca 54 minuter. Jag springer med våran hund så tiden diffar något beroende på hur många kissestopp han gör. Dagens runda gick som vanligt. Inte stor diff i antalet stopp. Men när jag kom hem och såg tiden blev det jubel. Jag hade sprungit de 6,4 km på nästan 4 minuter snabbare än vanligt. Förstår inte hur det är möjligt. Men man behöver väl inte alltid förstå vad som händer – bara glädjas över resultaten.

Inga kommentarer: