torsdag 13 oktober 2016


Långt och smått kallt. Nu är hösten riktigt här. Temperaturen kommer inte upp över 10 grader. I dag var den bara dryga 5.

I dag är det torsdag så det var dags för en längre runda. Jag hade hoppats på den längsta rundan sedan i somras. Men det gick inte. Efter 1,5 timma var det riktigt tufft att springa så då bestämde jag mig för att korta av den. Men konstigt nog fick jag åter fart efter ett tag.

Första timman kom jag upp i 8,75 km, och efter 2 timmar hade jag avverkat just över 17 km.

Totalen blev tidsmässigt 2:26, 20,63 km. Hade det blivit ½ mara hade jag gjort den under 2:30 vilket för mig hade varit ett tämligen bra resultat så här under träning. Och löpningen gjordes dessutom i ”tungskorna”.

Det som besvärade mig mest var/är att jag svettas något så våldsamt. Kläderna blir genomblöta och sedan fryser jag. Värst var det om händerna, om dem frös jag något gruvligt.

Jag satte ett rekord i dag igen. VO2max hade ökat ytterligare 1 enhet. Sedan i slutet av juli har det alltså ökat med 5 enheter. Ett kvitto på att träningen går bra.

Inga kommentarer: