måndag 17 oktober 2016


Långt igen. I går var jag ute och slog rekord igen. Denna gång bara rekordet att det var längsta rundan sedan i slutet av juli. Det blev 26,65 km.

Jag var inte speciellt upplagd innan jag gav mig iväg. Det gick trögt. Men jag tänkte att jag behövde en riktig genomkörare. Successivt lättade det. Jag var trögstartad. Första timmen gjorde jag inte mer än just 8 km. Men sedan gick det bättre, andra timmen avverkade jag 8,75. Och tredje timmen blev det 8,35. Tänk att jag sprang fortare efterhand.

Tiden för när jag passerade ½ maran var inte fy skam den heller, 2:30.

När jag kom hem och kollade hur mycket jag sprungit den senaste veckan upptäckte jag att jag hade chans att uppnå 100 k på en vecka. Så i dag förlängde jag morgon springet med ca 1 km. När jag sedan räknade efter behöver jag 25 km i morgon för att komma till 100. Det skulle sitta fint.

Inga kommentarer: