tisdag 18 oktober 2016


Felräkning. O vad förargligt. Jag trodde jag skulle komma upp över 100 km på 7 dagar i dag. Jag till och med fick göra en liten extra knix på dagens runda för att komma upp i det jag trodde. Sluträkningen blev att jag bara hade sprungit 99,05 km.

Senast jag kom upp i en hundring var i mitten av maj. Jag räknade efter vad jag hade för snitt tid på alla de rundorna då, jämfört med vad jag hade på de senaste 7 dagarna. Det skilde något. Nu gjorde jag ett snitt på 40 sekunder snabbare än i maj. Inte dåligt pinkat av en gammal gubbe.
Första timmen på dagens runda bjöd på en annan överraskning till. Jag såg att det barkade iväg mot att jag skulle kunna komma upp i 9 km. Det sporrade mig ju lite. Men jag orkade inte riktigt ända fram. Det blev 8,97 km. Jag vet inte när jag haft sådant flyt som nu senast.

Inga kommentarer: