söndag 23 oktober 2016


Skiten ur. Att köra skiten ur innan ett marathon kan man nog säga att jag nu har gjort. I går när jag var ute på en lagom runda med hunden gick det inte speciellt bra. Mycket trögare än vanligt. Och ändå var rundan på bara en dryga timme. Och jag kom inte upp i tillnärmelsevis 7 km på timmen som jag annars har gjort senaste tiden på rundor med hunden. Till och med löparklockan tyckte att nu borde jag ta det lite lugnt ett tag. Normallt efter en sådan runda har den sagt att återhämtningstiden är under 20 timmar. Nu sade den att jag borde bärga mig i 31 timmar innan jag sprang igen. Men det lydde jag inte. Jag var ute i morse utan hund, men en skogsrunda. Nu kom jag upp i 7 km på timmen. Men det gick tämligen trögt. Rundan blev på 1:46. Jag fick till och med ändra den tänkta rundan lite mot slutet. Och när klockan stoppats fick jag beskedet att nu borde jag vänta i 34 timmar innan jag sprang igen. Det ska jag också göra med råge. Nu är det inte tänkt att bli någon mera löpning före maran i Uganda. Träningen i veckan kommer att bli stavgång och gym.

Inga kommentarer: