torsdag 9 juni 2016


Pay off. Jag kör löpträning nästan varje dag numera. I vintras var det i stort sett lika mycket stavgång som löpning. Nu är det ca 65% löpning och en 10% stavgång av min totala träning. Men det tär på krafterna. Så den senaste vecka har jag lagt in lite mer stavgång för att få lite ”vila”. Här om dagen när jag var ute på en hyfsat lång runda gjorde jag 8:01 minut på kilometern. Men i dag när jag gjorde min runda kom jag ner på 7:04 minut på kilometern. När det inte går speciellt bra blir det ca 1:30 på 10 km och i dag hade jag bara 1:10 på de 10.

Med det här lever jag i förhållande vis stor förtröstan om att mitt deltagande i Göra Kanal loppet kommer att gå vägen. Där blir det ju frågan om att i stort sett avverka 40 km om dagen, och det gör jag ju inte om jag ligger på max. Det gäller ju att avpassa löpningen med tanke på att det även är en dag efter. Det här loppet är ju ingen tävling egentligen, ingen tidtasgning, utan i mycket ett socialt arrangemang.

Inga kommentarer: