måndag 9 maj 2016


Vikten av vikten. Under vintermånaderna brukar jag gå upp lite i vikt. Så där en 3-4 kg. Det beror inte på att jag tränar mindre då, utan på att det inte är en massa trädgårdsarbete.

Och eftersom jag kommit igång så bra med träningen och jobbet utomhus har satt igång, har jag börjat känna mig lite orolig över att inte vikten gåt ner. Men så en dag i början av förra veckan var det helt plötsligt en 2 kg som var borta. Och löpningen gick ännu bättre. Jag blev rätt glad. Men så några dagar senare visade vågen åter den där vikten med 2 kg +. Jag förstår ingen ting. Får väl avvakta och se vad som händer.

Men det är ju helt klart att typ 3 kg minus definitivt gör det lättare att springa. Jag vet ju eftersom jag ju ibland tränar med ryggsäck.

En sak med mitt gamla jobb saknar jag. Och det är tjänsteresorna. Att ibland få ett träningsuppehåll.  Det är inte så lätt att när jag går hemma att då bestämma att inte träna på ett par dagar. Nu blir det bara träningsuppehåll en vecka innan någon tävling. Här näst på programmet står ju 200 km på 5 dagar – Götakanal loppet. Men inför det loppet är det ju bra att jag i princip springer varje dag. Men jag försöker samla mig till att få till en 100 km+ vecka.

Inga kommentarer: