tisdag 26 april 2016

Långrunda redan. I dag var jag ute på en längre runda. Redan 17 dagar efter senaste maran. Och redan 1 vecka efter den började jag springa. Det var länge sedan det hände.
I morse kände jag mig inte helt upplagd för att ut och springa och i varje fall inte långt. Men när jag väl gav mig av och fick igång "motorn" rullade det på. Jag hade 37 minuter till första kontrollpunkten. Helt ok. Och på timmen kom jag upp i 8,3 km. Det här sporrade mig ju att se vad jag kunde prestera på en halv mara. Och för att vara min egen träning utan en veckas vila innan, var jag jätte nöjd med ca 2:34 på den.
Jag går ju på gym 3 dagar i veckan, och innan gymet brukar jag springa lite drygt 50 minuter. Sedan jag kom igång efter maran har dessa korta turer haft inslag av intervall eller fartlek. Tror nog det ger lite resultat. Måste försöka fortsätta så. Det är i alla fall något annat än att bara harva på. Tänk om jag hade disciplin eller träningshjälp för att träna vettigare. Vad skulle det då kunna bli?

Inga kommentarer: