söndag 15 maj 2016


Ett par dagars vila. I torsdags var jag ute på en riktig långrunda. Var ute 3 timmar och 44 minuter. Sedan tänkte jag att dagen efter skulle jag ta en vilodag för det hade blivit rätt mycket löpning den sista tiden. Men så räknade jag ihop hur mycket jag hade fått ihop de senaste dagarna. Jag hade faktiskt fått till 90,16 k på 6 dagar. Då var det inte tal om att ta en vilodag dagen efter när jag var så nära att passera 100 på 7 dagar. Fast fredagar är ju min gymdag. Och innan jag åker dit brukar jag bara ta ca 6,5 k. Nu var jag ”tvungen” att tänka ut en runda som skulle bli minst 10 km. Med lite trixande fick jag till 10,15 k. Alltså jag fick ihop 100,31 k på 7 dagar. Inte illa. Det var otroligt länge sedan jag gjorde det på hemma löpning. Jag har gjort det när jag varit på egna träningsläger utomlands. Då jag bara kunnat koncentrera mig på löpning och däremellan vila. Nu var det hemma löpning med trädgårdsarbete på eftermiddagarna.

Är det ett resultat av ryggoperationen eller vad?

Det är ju också så att när det går bra blir jag sporrad till att försöka göra det ytterligare bra.

Inga kommentarer: