onsdag 24 februari 2016


Springer igen. I lördags när det gått 2,5 vecka var jag ute och sprang för första gången efter operationen, nästan 1,5 timma. Utan ryggsupport!!! Och dagen efter blev det dakapo.

Men jag kände mig lite trött i ryggen efter. Så jag har bestämt att när jag springer blir det med ryggbältet. Åtminstone inte med cylindrarna.

Och i går blev det en runda på 1:50 med bältet. Inte tokigt alls.

Jag har också bestämt mig för att göra om lite på träningen. Jag har ju gjort 15-20 minuters ryggövningar varje morgon. Den ena dagen mest stretching grejor och den andra mera styrke grejor. Nu tänker jag bara göra ryggövningar 3 dagar i veckan, men göra både stretching och styrka samma dag. Och löpning blir det ”bara” 4 dagar i veckan. De dagar jag går på gymet blir det stavgång. Jag inbillar mig att det här blir lite skonsammare för ryggen.

Nu tror jag att jag har 5 veckor att komma i form på till marathonet i Iran i början av april. Nästa vecka bör jag komma upp i dryga 20 km rundor hoppas jag.

Hur det här går blir helt avgörande för årets fortsatta tävlingsplanering.

Inga kommentarer: