tisdag 26 januari 2016


Tuff återstart. Jag var bortrest i en dryg vecka. Var på Madeira. Det började med 3 dagars vandring, följt av 4 dagar i Funchal. Förutom vandringen gjorde jag ingen träning. Inte ens mina ryggövningar. Varje dag var det 3-rätters middagar, och vi passade på att dricka gott. Och i Funchal tog jag mig ibland en öl eller så på eftermiddagen. Under vistelsen i Funchal blev det även en hel del gående.

Så kom jag då hem till det vanliga livet. Oj vad tufft det var att börja springa igen. Benen kändes som bly och flåset var inte av denna värld. Men det var skönt att ha haft en vecka utan att ”ligga i selen”. Tur bara att det inte är för ofta. Men det tog inte många dagar förrän allt var som vanligt igen. Morgonens ryggövningar känns som pest och pina, löpningen är ett nödvändigt ont.

Inga kommentarer: