tisdag 12 januari 2016

Grönt ljus för operation. I går var jag på "min" vårdcentral och fick taget en massa prover inför operationen i Kroatien. Provsvaren fanns tillgängliga på "Mina Vårdkontakter" redan sist på eftermiddagen. Sedan mailade jag ner allt ihop till kliniken i Kroatien. Det dröjde inte länge förrän de hade godkänt allt. I dag fick jag också klart med när jag ska komma ner. Flyg är bokat.
Jag åker ner den 31 januari. Sedan är första grejen på måndagen. Något med injektioner. På tisdagen kommer de, under full narkos, att "rensa" nervrötterna längst ner på ländryggens båda sidor. Se till att de har ordentligt med plats. Tänk om de hade gjort det när jag blev spinal stenos opererad 2012 på Akis, så jag sluppit det här. Operationen här kommer att vara så att säga minimalistisk. Typ titthålskirurgi. Mycket kortare återhämtning. Jag bör kunna börja springa igen redan efter ca 3 veckor tror de.
Sedan på onsdagen ska de trycka in typ "lakrissnören" i ett par diskar. Det är något som heter Gelstix som sedan sväller upp bortåt 10 gånger och "återställer" disken till viss del. Det här görs visst med bara lokalbedövning. Det låter lite läskigt förstås. Läskigt tror jag det också kommer att vara att komma tillbaka för ingrepp flera dagar.
http://www.lindaremedical.co.uk/f/resources/1392648157Gelstix_Leaflet_pat.pdf
Sedan stannar jag kvar 2 dagar för att återhämta mig innan jag kan flyga hem igen. Och jag lär inte vara inlagd så att säga. Jag kommer att bo på hotel.

Inga kommentarer: