tisdag 12 januari 2016

Ont. I söndags när jag skulle lägga mig snubblade jag i ett byxben och ramlade. Fick ont i revben på vänster sida. Antagligen en lite knäck. Men det var inte värre än att jag kunde göra mina ryggövningar som vanligt på morgonen. Men sedan ville jag inte ens försöka att springa, så det blev en ordentlig stavgångsrunda i stället. Det kändes inte allt för besvärligt med det onda.
I dag då blev det löpning. Det hade ju töat i går och sedan blivit lite kallare och kommit något mer snö under natten. Det gjorde ju sitt till att det inte gick så fort. Men bättre mala på och få en runda med lite tid än att inte komma ut alls.
När jag kom hem satte jag igång att skotta snö. Det var väl knappt 3 cm som kommit. Trotts knäcken i ett revben gjorde det inte mer ont än att det gick att skotta. Men så, när jag hade kanske 2 meter kvar och jag gjorde att kast utåt med snö på skovelen, snäppte det till vid revbenet. Efter det gick det inte att ta en skovel mer. Försökte skrapa till sidan så gott det gick dit jag kommit.
Om jag inte rör mig gör det inte ont. Andas vanligt går också bra. Att harkla mig går inte alls. Vänster arm kan jag bara lyfta till axelhöjd.
Att gå går något så när. Åker med frugan till Madeira senare i veckan. 3 dagars vandring och 4 dagar i Funchal. Vi behöver inte bära med oss nämnvärt med packning. Bagaget transporteras till nästa övernattningsställe. Det är i alla fall något varmare där nere och kanske även lite sol.

Inga kommentarer: