lördag 9 januari 2016

Min löparkompis return. Om ni kommer ihåg så är min bästa och trognaste löparkompis min hund Linus (Boxer). I slutet av våren början av sommaren trodde jag att det snart var slutspungit för honom. Till och med jag sprang bättre. Men så tyckte frugan att hon ville prova glukosamin på honom. Han får 2 piller av något slag per dag. Efter ett par veckor var han som en unghund igen. Helt fantastiskt. Och det här kan ju inte vara placeboeffekt. Han vet ju inget om det. Och dessutom vet han inte att han får piller. De blir gömda i en klick leverpastej.
Jag tar ju själv också ett liknande preparat, fast det innehåller fler ingredienser som är bra för lederna.
Artro5 = http://www.glucosamine.com/eu/arthro-5-22?osCsid=93bb5ed9f7aa3b80ccb0f47bb2605893
Och jag vet ju också att det hjälper, eftersom jag för länge sedan gjorde ett uppehåll och fick då så ont.
Tidigare hade jag en begränsning med kompis på ca 1 timma. Under hösten har vi kunnat göra rundor på bortåt 2 timmar. Och skönt var det, för frugan var "handikappad" under några veckor och kunde inte gå med honom. Då var det bra att åtminstone kunna göra en och annan 2 timmarsrunda i veckan.

Inga kommentarer: