tisdag 26 januari 2016


En erfarenhet rikare. I dag var det plötsligt massa plusgrader och det regnade. Just i dag som jag hade tänkt springa en längre runda. När jag var ute och hämtade tidningen på morgonen var det snorhalt. Insåg att löpningen inte skulle bli någon höjdare. Även om jag har dubbade skor.

Efter långt övervägande bestämde jag mig för att åka till gymet och för en gångs skull försöka avverka en längre runda på löpband. Det längsta jag hittills gjort på bandet är väl 10 minuter. Så nu fick jag för mig att försöka komma upp i minst timmen, helst över.

Jag satte bandet på lite lätt lutning och tuffade igång. Efter ett par minuter var jag uppe i 7:30 tempo. Efter varje avverkad km satte jag ner tempot för att dricka lite. Jag hade glömt att ta med en svettishandduk till bandet. Efter knappt 30 minuter var jag tvungen att snabbt hoppa av för att dra till mig en ordentlig bit papper för att kunna torka svetten av ansiktet och armarna. Det var hemskt vad jag svettades. Jag sprang med lurar i öronen och lyssnade på lokalradion som jag för det mesta gör när jag är ute. Men ju närmare timmen jag kom ju mer insåg jag att bandet inte var något för mig. Något så mördande tråkigt. Blir det någon mer gång väder som gör att det blir svårt att löpa ute, gör jag hellre ett löparuppehåll den dagen.

Jag höll ut timmen och kom upp i 7,76 km, jag var dyngsur. Visst svettas jag bra när jag springer ute men det här verkade värre. I morgon blir det löpning ut.

Inga kommentarer: