måndag 13 april 2015

Vandra vidare. Med visst inslag av löpning. Jag har faktiskt kommit igång rätt bra trots alla problem. Jag har sprungit långrundor på neråt 7,30 per km. Det har då varit med lätt skorna. Måste vänja benen vid lite hårdare belastning.
I går var jag ute igen på en runda på 3,5 timma. Och då hade jag sprungit långrunda i torsdags också. Första timmen gick bra, hade ca 8 km. Andra timmen var hyfsad, sackade efter en del. Tredje timmen började kännas jävlig. För att inte nämna hur det kändes på sista halvtimmen. Men det är ju så jag måste härda kroppen. Efteråt var jag rätt nöjd över att jag trots allt fick till en så lång runda. Men jag hade nästan 3 timmar till halv mara mot 2;35 på de 2 rundorna tidigare.
Om vädrets makter är med oss ska jag nog ge mig på Säters marathon den  25 april. Det innebär att fram till dess blir det inga fler långa rundor. Ska försöka ta desto fler fartleksrundor. Det är mycket det jag kört på mina kortare rundor på sista tiden. Jag tror faktiskt det har haft viss effekt.
Sedan var jag äntligen hos läkaren. Den förra slutade så det var att börja om med en ny. Men första intrycket är att han verkar bra. Han sa i alla fall inte åt mig att lägga av med löpningen. Och bara det ska han ha kredit för. Men nu har jag fått medicin mot mitt höga blodtryck så det ska bli intressant att ser om det har någon effekt på löpningen. Medicinen jag fått ska göra att blodkärlen slappnar av och utvidgar sig. Bättre syresättning av musklerna? Men jag ska kanske inte hoppas för mycket. Om löpningen blir bättre får jag se det som bonus.

Inga kommentarer: