torsdag 16 april 2015

Medicinering igång. Jag var hos läkaren i måndags och eftersom jag gör redan allt som man ska göra för att minska blodtrycket fanns det ingen annan väg än att börja medicinera. Jag hade ju läst att viss blodtrycksmedicin skulle kunna påverka konditionen, så det var det första jag frågade om det han skrev ut skulle göra. Men det skulle det inte enligt honom. Men jag vet inte jag. Var ute och sprang kortare rundor både i går och idag, och det kändes lite tungt. Men det kanske är så att min kropp ska vänja sig vid pillren. Men än så länge har det inte givit något större utslag på blodtrycket.

I dag när jag var ute tyckte jag dock att jag hade något lägre puls än vad jag annars brukar ha. Medicinen ska göra att blodådrorna utvidgar sig och därigenom minska trycket. På det sättet kanske också pulsen blir lägre för att blodet rinner lättare.

Att blodådrorna utvidgar sig märker jag också på annat sätt. Jag känner mig varm i ansiktet och öronen “bränner”.

Inga kommentarer: