tisdag 24 mars 2015

Högtryck. När jag fick beskedet att blodtrycket var högt gick jag och köpte mig en enkel blodtrycksmätare. Vissa har ju högt tryck när de är hos läkare men normalt när de är hemma, så jag tänkte att det är lika bra att hålla koll på det. Men jag har ungefär samma tryck hemma som där. Jag tar det 3 gånger om dagen bara så att läkaren, när jag kommer dit, har mer underlag. Ska till syster igen på torsdag för att de ska kolla det. Men det där med att inte springa kan jag inter hålla. Jag har dragit av på de längre rundorna och när jag springer försöker jag ta det ännu lugnare. Men att dra av på de långa är inget svårt, de långa har blivit hårdare än vad de var för ett tag sedan. Det är sjutton att jag inte ska få ha det riktigt bra någon gång.

I lördags när jag tog min lilla runda råkade jag ut för ett näsbrott. Jag sprang med Linus, vi möte en hund som verkade tämligen arg. Och då ville Linus tala om för den att så beter man sig inte. Först försökte han komma över på min högra sida genom att försöka gå framför mig, men det kunde jag hindra honom från. När vi passerat hunden försökte han smita bakom mig. Då snubblade jag på hans tassar på något sätt och ramlade handlöst i marken med näsan först utan att hinna ta för mig. Jag hörde ett krasande ljud. Det började blöda. Jag började gå hemåt, hade inte långt. Märkta att det rann blod och kom droppar ibland.

När jag kom hem var det svullet. Åkte in till akuten, men de ville inte göra något. Svullnaden måste först lägga sig, så i eftermiddag ska jag in. Det ser kanske inte så hemskt ut, men jag har påsar under ögonen så jag nästan skulle behöva bh till.

Ja, är det inte det ena så är det det andra som händer. Sällan är man riktigt nöjd.

Inga kommentarer: