onsdag 21 januari 2015

Aktiv så det förslår. I måndags när jag åkte ner hit till Ungern var det först 2:20 med flyg och sedan 3 timmar med buss. Däremellan var det ju lite sittande och vänta.
När jag då på kvällen kollar aktivitetsbandet har jag fått 3 varningar för inaktivitet. Men ändå tycker den att totalt har det varit en ganska aktiv dag. Visserligen har jag bara uppnått 57% av vad hen tycker jag ska göra. Och jag får rådet att försöka lägga in några avbrott i stillasittandet.
I går blev det inga varningar. Jag har uppnått 139% av det dagliga målet. Hen säger att jag är en stjärna. Men ändå kommer kommentaren att jag ju suttit ner i några timmar, men bra att jag inte suttit för länge åt gången.
I dag, trots att dagen inte är slut, har jag uppnått 404%. Inte illa. Började dagen med dryga halvtimmens löpning innan frukost. Men det blev i alla fall 2 timmars effektiv löpning. Sedan var jag till sjön här och höll på med vattenlöping i ca 30 minuter. Det är i stora drag vad jag gjort i dag förutom behandlingar.

Det där med revbenet kommer nog att i stort vara borta tills jag kommer hem. Tveksamt om det är en spricka eller så. Ibland efter någon behandling har det nästan varit borta för att sedan plötsligt knäppa till och vara där igen. Kanske snarare en muskel som är utdragen?

Inga kommentarer: