fredag 23 januari 2015

Hund väder, minst sagt. Jag har ju väckarklockan satt till ca 6:00 varje morgon (hittills) för att ta mig en runda innan frukost. Jag är ju inte alltid helt klar i huvudet så tidigt. I dag när jag kom ut regnade det. Men vad då, jag är ju på träningsläger. När jag väl kommit iväg kändes det ok. Det blev de vanliga ca 3,7 km.
På förmiddagen hade jag sedan först vattenmassage och sedan gymnastik. Det var så lång tid emellan att jag hann lägga mig på sängen och vila en halv timme. Gymnastiken är först något som heter Spineliner. Ett handtag som hålls på olika ställen sidan om ryggraden och som ”hammrar”. Sedan är det nästan 20 minuter med assisterad stretching. Det känns bra.
Sedan blev det åter tid för ett vil.
Härefter var planen en lång runda. Nu regnade det mer och blåste en del. Men nu är jag ju inte hemma utan på träningsläger så det var bara att ge sig ut. Återigen inte så dumt när man väl kom iväg.
Det blev en runda på ca 1:30. Helt ok. Som tur är finns det ordentlig tork möjlighet på badrummet.
När jag kom åter till hotelet blev det lunch. En bägare kefir med müsli.
I dag gick jag inte över till sjön utan nöjde mig med poolen på hotelet. Härligt att krypa ner i 38 gradigt vatten. Det är rätt kraftigt vatten för rekommendationen är max 2-3 gånger per dag
Och inte längre än 25 minuter. Först låg jag i 25 minuter. Sedan gick jag in i infra bastun. 50-55 grader och jag svettas något hemskt. I infra bastun tränger värmen djupare, tänkte det kan va bra för rygg och benmuskler. Det här är också bra träning inför det kommande ökenloppet, att vänja sig till värme och svettning.
Med all träning och bastu med mera svettas jag mycket under dagen, så för säkerhets skull tar jag en salt tablett om kvällen.
Efter all den här träningen mm tyckte jag att jag var värd något gott. Det blev ett besök på ett konditori och en bakelse och en dubbel espresso.


Sedan var jag på ett ställe och fick mina fötter kontrollerade och datorscanade för att sedan få ett par sko inlägg gjorda efter det. Ska bli intressant att se om det blir någon skillnad med dem.

Inga kommentarer: