tisdag 30 december 2014

Long time. Eftersom inget remarkabelt hänt har det heller inte känts som läge för att skriva.

Plusgraderna höll i sig länge, vilket gjorde det skönare att springa. Men lagom till jul blev det kallt rejält med lite vit på marken. Så många långa rundor har det inte blivit tills i dag. Ja, det blev en 18 kilometrare innan jul. Och när kylan slog till blev det mask på för att inte bli drabbad av något besvär med luftrören.

I går tänkte jag att i dag var det hög tid att börja ta en längre runda, och dessutom med packning. Ryggsäcken packades med lite kläder och några flaskor vatten. Bara för att få till vikt. I midjeväskan blev det också en flaska vatten och så de flaskor som jag skulle dricka under turen. Det är något speciellt när packningen görs i ordning för första turen inför ett öken eller äventyrslopp. Är som att släppa ut en kalv på grönbete. Det hade kommit lite snö under natten och det var inte plogat överallt så det gjorde det något tyngre. Fram till första kontrollpunkten som brukar ta 37 minuter när det går bra och då med lätta skor och ca 42 minuter med tungskorna, tog med packning 42 minuter. Det där var ju riktigt upplyftande.

Innan jag gav mig iväg hade jag ju funderingar på en långrunda jag inte sprungit på väldigt länge, men efterhand som jag sprang ändrades rutten. Onödigt att bränna mig på första rundan med packningen. Jag sprang mer än vad jag hade förväntat mig, fast farten var ju inte så “hög”. Jag höll mina 7 eller drygt km per timme. Blev lite mindre mot slutet. De sista 3-4 km var lite småtuffa. Men jag var ute i 3:11.

 

Droppet jag fick i Budapest höll mig i princip smärtfri i 1,5 månad. Sedan började det komma tillbaka. Det är ju mest när jag sitter jag har ont så det är bara att springa på. Jag var hos läkaren i Sverige i mitten av december men det var inget tal om att jag kunde få samma dropp här. Och B-vitamin sprutorna vill de glesa ut. Jag misstänker att det slutar med operation i Ungern.

Gott Nytt År!!!

Inga kommentarer: