söndag 30 november 2014

Mot nya äventyr. Jag kan inte hålla mig längre. Jag måste ut på något nytt äventyr. Jordanienloppet som jag hade tänkt mig, i slutet av november, om inte träningen hade gått så dåligt i höst har flyttats till februari. Jippie. Jag har nu anmält mig till det. Inte för att jag är i form just nu, men det är nästan 3 månader dit och till dess ska jag väl kunna komma något så när i form. Men kunde välja på 300, 160 eller 100 km, eller 300 på 6 etapper. Jag har försökt vara lite mer moderat denna gång och nöjer mig med 160 km. Tycker att det måtte jag väl klara av. http://www.thedesertchallenge.com/transarabia-2014/

Och som vanligt ser rutt profilen tuff ut. Men det kommer ju inte bara att bli löpning, stavarna kommer med och det blir en del stavgång.

image

Nu får det då börja planeras utrustning och vad för slags energi jag ska ha med. Måste få till det där med energin.

Efter hemkomsten från Athen har jag dragits med en efterhängsen förkylning. I början var jag ute på korta löpningar men sedan blev jag lite sämre igen och det sitter kvar högt uppe i lungorna så nu har jag bestämt att inte springa innan det är helt över. Jag nöjer mig med stavgång och gymträning.

 

Och för att komma förhoppningsvis i riktigt bra form har jag bokat in mig på 2 veckors eget träningsläger i Ungern, sista halvan av januari. Ja, det är ju egentligen rehab för ryggen men det kommer ju att bli en hel del löpning också om jag känner mig rätt. Hälsobad, behandlingar och massage. Ska bli skönt.

http://hotelspaheviz.hu/en

Inga kommentarer: