tisdag 18 november 2014

Smärtan nästan borta. Nere i Budapest fick jag någon form av dropp varje dag. Där nere märkte jag inget förbättring av det, men efter att ha varit hemma ett par dagar kom jag på att det var något som “fattades”. Jag kände inte smärta i baksidan av vänster lår.

Helgen efter åkte vi till Skåne per flyg. Och naturligtvis kom smärtan när jag satt på flyget. Och sedan även där nere när vi blev skjutsade runt i bil.

Men väl hemkommen så var smärtan borta igen. Den var borta tills det var dags att sitta på flyget till Athen. Men nu när jag åter är hemma är den i princip borta. Alltså när jag lever mitt ordinarie liv med varierande rörlighet och inte för mycket sittande hålls den i schack.

Det som fanns i droppet var methylprednisolone, lidocaine, guaifenesin och metamizol. Kan bara undra om det här går att få i Sverige när effekten avtar.

Ska också bli intressant att se hur det går med löpningen när jag hämtat mig efter Athen. Ja, jag åkte ju på en förkylning också på hemvägen. Så det är lika bra att ta det lugnt.

Inga kommentarer: