fredag 9 januari 2015

Så är riktiga träningen igång inför öknen. Det när packning på nu när det är längre rundor. Söndagen innan jul sprang jag en runda på ca 19 km utan packning. Och i söndags sprang jag samma runda med packning. Skillnaden var bara 3 sekunder per km. Alltså att det gick bara 3 sekunder långsammare med packning. Det var ett bra styrkebesked.

Här i veckan var jag sen “tvungen” att ta en tur till södra Sverige. Det innebar några dagar utan träning. Vad gäller min smärta och stelhet blev den sämre. Sitta 8 timmar och köra bil är ingen höjdare. Men när jag sedan i dag gav mig ut på en “långrunda” blev jag nöjd. Till första kontroll stället var jag 2 minuter snabbare. Och totalt på rundan på dryga 15 km var jag 16 sekunder snabbare per k än i söndags.

Jag började också fundera över hur mycket jag egentligen hade i packningen. Trodde det kunde röra sig om ca 5 kg. Men det var faktiskt bättre. Jag hade hela 7 kg. Och om man sedan tänker att det är lite mera kläder än det kommer att vara i öknen så blir det väl ett eller annat kg till. Det här bådar gott.

Inga kommentarer: