torsdag 16 oktober 2014

Kämpar vidare. Jag har försökt köra med mindre löpning. Hänger väl i åtminstone. I går var jag ute på en något längre runda. Hade tagit den där extra Ibuprofenen. Första timmen hängde jag med rätt bra. Vid första kontrollen passerade jag på 36 igen även om jag inte tyckte att jag hade sådan “fart”. Och timmen passerade jag 8,6 km. Men sedan på timme 2 märkte jag att jag sackade lite. Det blev väl 8 km blankt då.

Jag var också hos läkaren i går och hade en lång diskussion om mina funderingar på vad mina problem kan bero på. Det är bra att kunna bolla med henne på det här sättet. Vissa grejor avfärdar hon och vissa kan det ligga något i. Hon vill att jag ska dra ner på mina B-vitaminsprutor. Tar dem ju var tredje vecka. Hennes mål är att jag bara ska ha dem en per kvartal. Så nu tyckte hon jag skulle vänta 6 veckor till nästa skjut. Hur nu det ska gå till. Men jag fick också klartecken att öka dosen med Ibuprofen när jag vill springa längre. Och om det blir jobbigt mellan sprutorna ska jag till en början öka dosen med dem också. Hon var ju rädd att magen skulle ta stryk med så hög dos av dem.

Jag har också bestämt mig för att åka till Budapest för att bli fullständigt undersökt när det gäller ryggen och problemen därifrån. Ska vara där nere 5 dagar. Det ska bli både sjukgymnastik, massage, magnetröntgen, nervblockader och vad vet jag. Sedan får jag ett utlåtande vad de tycker ska göras. Om det är ännu mer träning av något slag eller om det är kniven som gäller. När jag kommer hem efter den veckan får jag ta mig en ordentlig funderare.

Min bror som blev opererad för tarmcancer för ett drygt år sedan, och nu tyckte han mådde bra. Var på 1-års kontroll. Fick då besked att de hittade 7 förändringar på lungorna. Cancern har alltså smugit iväg och spridit sig. Vi satt för ett tag sedan och smackade om vilka i familjen som dött i cancer, och det var rätt många. Så vi sa att i vår familj dör vi inte i hjärt-kärl sjukdomar. Vi dör i cancer. Det är klart att jag oroar mig lite också för att om det kan vara något annat som trycker på nerverna på något sätt.

Inga kommentarer: