fredag 19 september 2014

I dag gick det bra. Jag känner att något är fel o kroppen men det finns ingen som kan säga vad det är. Näringsfysiologen sa att det verkar som jag har en inflammation eller ett virus som ligger gömt. Men vad ska man göra åt det?

I onsdags var jag för en gångs skull ute på en runda över 10 k, hela 14,5 k. Första timmen var det ok men jag fick ju ta i. Andra timmen sackade jag efter. Det tog mig precis 2 timmar. Andra timmen hade jag 7 km. Precis godkänt om jag hade sprungit flitigt sista tiden. Och det har jag ju inte gjort.

I dag var planen att springa samma runda och se hur det skulle gå. Det var som natt och dag. Totalt sprang jag m17 minuter snabbare än i onsdags. Alltså över 1 minut snabbare per km. Den ända skillnaden var att jag i går kväll intog 2 salttabletter innan jag gick till kojs. Och i morse tog jag 1 extra antiinflammatorisk pilla. Antingen har kroppen tillvant sig till de antiinflammatoriska eller också behöver jag ytterligare intag för att få bukt med vad det nu när.

Om jag bara viste vart jag skulle vända mig för att få hjälp.

Det där med knäet har nästan också gett med sig. Jag misstänkte att det var ett ledband på insidan av knäet som blivit utdraget. Hur ska man då få det till att dra sig samman tänkte jag. Har jag något sammandragande tro. Och då kom jag på att jag ju har en tub Alkosanal liggande. Jag smetade Voltaren och Alkosanal på knäets insida. Drog över knäskyddet, och lät det verka över nätter. Gjorde samma sak 2-3 nätter. Och si, knäet blev bättre.

Om ni inte vet vad Alkosanal salva är, så är det salva mot hemorrojder.

Alla sätt är bra utom de dåliga. Blinkar

Inga kommentarer: