lördag 7 juni 2014

Aldrig, aldrig ger jag upp. Jag är obotlig, många skulle säga att jag är tokig. Men nu har jag åter anmält mig till ett “litet” lopp. I början åker jag till Andalusien för att ge mig på 230 km på 5 dagar. Kortaste etappen är 39 och den längsta 67 km. Temperaturen lär också bli härlig – en så där 40 grader.

Just nu går löpningen inte så jätte bra. Det känns så tungt. Men som tröst tänker jag att efter regn kommer solsken och så även kanske när det gäller löpningen – om det går tungt så för eller senare kommer det att åter gå bra. Konstigt att det går tungt för jag har ju inte tränat så hårt det senaste och jag gjorde ju uppehåll efter Riga. Jag har försökt både med lite mer näringsintag och lite extra salttabletter. Ibland har ju sådant hjälpt, men så inte denna gång. Så det är väl bara att bita i och springa på så gott det går.

Inga kommentarer: