tisdag 8 april 2014

Så var det att börja på ny runda. En dryg vecka efter hemkomsten, i går var jag ute och lubbade igen. Visserligen bara ynka 4 k. Och ingen fart att prata om. Och i dag ökade jag på det till nästan det dubbla.

Men så var jag också sjuk när jag kom hem. Hade diarré större delen av förra veckan, plus lätt feber och rinnande näsa. Diarrén ville inte riktigt ge sig utan jag fick ta ett par piller för att få stopp på det. Snuva är kvar något lite. Det är väl detta speciellt som gör att det går segt. Men det var skönt att vara igång igen.

Jag var ju och fick sportmassage i Kairo strax innan loppet. Vad han gjorde vet jag inte, men smärtan jag haft i baksidan av låren hart nästan get med sig. I dag ska jag till en kiropraktor och se om han kan fortsätta behandla.

Mina B-vitamin sprutor som jag går och får har jag i och med Egyptenresan börjat lägga 2 veckor emellan och se hur det går. Något som också kan ha hjälpt på det hela är värmen där nere. Och nu går vi ju så sakteliga mot varmare tider här hemma också så det kanske är rätt tid att fördröja sprutorna. När jag försökte det i höstas gick vi ju i motsatt riktning, det blev kallare och råare.

Från det att loppet var över för mig till i förgår tog jag inga smärtstillande/antiinflammatoriska men det märktes. Antingen var det det att jag inte sprang eller också dessa piller för jag kände mig bra mycket kryckigare. Men det var nog också bra med ett litet uppehåll och låta “giftet” gå ur kroppen lite. När jag började ta de här pillren märktes det att jag blev lite bättre. Inte bra att hela tiden ta massa piller, men vad göra? Antingen det eller helt handikap förklara mig.

Inga kommentarer: