onsdag 12 mars 2014

Sista långrundan för nu. Som planerat var jag i dag ute på sista långrundan innan ökenloppet. Som vanligt gick det tungt att starta. Men det tog inte lång tid innan jag var uppe i “speed”. Och det fast jag tyckte att jag gick lite in emellan. När första timmen hade gått blev jag lite överraskad över att ha hunnit komma 7,75 km. Det har inte blivit så ofta jag passerat 7,5 på timmen. Så jag var väldigt intresserad av att se hur det skulle fortsätta. När jag passerade 1,5 timme var jag fortfarande på banan. Likaså vid passeringen av 2 timmar. Annars har jag ju kroknat efter första timmen. Men det här hjälpte ju till att sporra mig. När jag kom hem efter 2.44 visade det sig att jag avverkat kilometrarna ca 32 sekunder snabbare än i söndags. Och det var relativt jämt över tiden. Helt fantastiskt.

Beror det på att jag haft 2 dagars löpvila eller att jag börjat köra sleeplearningen?

Inga kommentarer: