tisdag 11 mars 2014

Nu är det nära. Det blev inte så mycket skrivande förra veckan. Jag var väldigt mycket inne i mig själv inför loppet. Jag sprang lite mindre, det blev “bara” 59 km.

Hittills denna vecka har jag inte sprungit alls. Både i går och i dag har det blivit stavgång. Den sista löprundan och en lång sådan ska jag försöka få till i morgon. Sedan blir det bara lugnare träning. Lite gym och kortare stavgångsrundor. Kanske en lång sådan på fredag.

Jag har också påbörjat den ultimata mentala uppladdningen, sleeplearning. Jag har nämnt om det tidigare. Lyssnar på 2 konstiga spår. Det ena med plingande , ringande, rinnande vatten och någon som säger något i bakgrunden. Det andra där jag inte kan höra något alls. Men när jag kört det tidigare har det hjälpt, det har fått mig så in i bombens löpsugen.

Det börjar också bli nervöst med rapporterna där UD avråder från icke nödvändiga resor till Egypten. Men att ut och springa i öknen är ju väldigt nödvändigt.

Inga kommentarer: