söndag 2 mars 2014

Mera bränsle. Efter fredagens fullständiga tömning kändes det fortsatt tufft i går. Kompis skulle ju ut så det blev en kort stavgångsrunda. Sedan började jag ladda in med mat. Lite mer än jag tänkt mig, men det gav som resultat att jag började känna mig lite bättre. I dag var jag ute på en hyfsat lång runda, drygt 19 km. I början kändes det helt ok, när jag väl kommit igång. Motorn var lite svårstartad. Mitt i hade jag också lite down. Men totalen blev ändå ca 7 km per timme. Jag vet ju att mycket hänger på energiintaget, men jag brukar ju ha problem med att ta in tillräckligt. Det blir ok för en långrunda då och då men när jag då satsat med minst 3 långrundor per vecka så kommer jag till slut till en punkt när det verkligen tar slut. Få se om jag kan dämpa mig något den kommande veckan så att jag sista träningsveckan innan Egypten kan köra för fullt. Kanske satsa lite mer på stavgång kommande vecka.

Under den gångna veckan kom jag åter över målet tidsmässigt, 115%. Och även löpmässigt blev det lite över målet om man slår ut månadsmålet per vecka. Men den här månaden blir det ju inga problem att komma upp i målet eftersom bara Egypten loppet är längre än månadsmålet.

Inga kommentarer: