söndag 16 mars 2014

Packa, packa. Nu är jag igång med packningen inför ökenloppet. Jag tycker jag springer runt som en yr höna, eller tupp. Jag har märkt upp 10 zip-lock påsar med mitt namn och numrerat dem från 1 – 10. Det är 10 checkpoints där vi kan ha droppbags. Frågan är vad man ska ha i dem och vad i vilka. I alla påsarna har jag en pulverblandning av Vitargo och maltodoxtrin. 1 eller 2 bars per påse. 1 frystorkad risgrynsgröt, 1 frystorkad yoghurt med flingor, 2 frystorkade middagar. Till kontrollen halvvägs har jag ett par rena strumpor och underbyxor. Lite extra batterier här och där. Sammarin till 2 stationer. Det kan vara väldigt gott att rensa magen lite efter att man stoppar i sig en massa konstiga saker.

Jag har börjat kolla upp vad i sjukvårdsväg jag ska ha med, men det är inte klart. Men det blir lite våtserveter, Comped, Leukoplast, solskydd, zinksalva. Sedan blir det lite piller av olika slag så som värktabletter, salt, koffein. Röd Energi plåster, ett plåster som avger ginseng och b-vitaminer mm.

Sedan har jag hållit på med att förbättra och fixa med utrustning. Sy lite här och där. I fredags bytte jag blixtlås i en sovsäck.

Det ska bli skönt när jag äntligen sitter på planet på onsdag morgon.

Inga kommentarer: