torsdag 20 mars 2014

Uppladdning i Kairo. Anlende hit i gar. Vaknade i morse till ett molningt Kairo. Blev forst besviken eftersom jag tankt sola och fa lite faerg innan loppet. Men det drojde inte laenge foren solen var uppe stark och varm.
Men forst tog jag en promenad. Gick till det beromda Tahir torget. Vid alla gator till torget fanns det posterade tanks och en del militarer. Det fanns poliser med skottsakra vastar. Men livet pao torget var lugnt. Var inne pao ett cafe och tog mig en egyptisk kaffe. Satt daer med en massa egyptiska maen som rokte vattenpipa. Strosade runt lite. Kopte lite kakor till kaffe senare i dag.
Tillbaka till hotelet bytte jag om till badbyxor och bagav mig till polen. Daer laog jag i ca 2 timmar och stekte. Var nere i polen, 29 grader, och stod och viftade med armar och ben med anskitet mot solen.
Sedan var jag och bestalde massage. Den kom till rummet. 1 timmes sportmassage. Sedan en varm duch. En kopp kaffe och en kaka. Sedan blev det 1 timme i saengen. Vilken haerlig uppladdning infoer loppet.
Nu ska jag ut en liten promenad och se om jag kan hitta naogot att aeta. Skulle ocksao vilja ha lite frukt. Sedan blir det tidigt tillbaka till rummet. Har en del att pyssla med.
Vi fick GPS positionerna. Inget att leka med. 26,7 - 24 - 30,3 - 25 - 25 - 16,4 - 31,6 - 31,4 - 22,5 - 9,5 - 17 + 260 km. Vid 73 km ska vi upp pao en platao. Efter 131,6 blir det lite sand dyner. Sista ettappen ska vi genom ett smalt pass och over naogra farliga sand dyner som det staor. Vad aer jag inne pao

1 kommentar:

Unknown sa...

Faaaan vad underbart - eller hemskt - hoppas allt går bra för dej. Filma mycket