tisdag 18 februari 2014

Vårens gissel är här. Var ute på en lång skön runda i förmiddags. Skönt att springa på snö och isfria gång och cykelvägar. Men i stället var det massa vintersand på dem. Jag vet inte hur många gånger jag var tvungen att stanna och tömma skorna i dag. Men varje gång stannade jag GPS:en för att få en riktig tid. Annars hade jag ju blivit deppig av att se km tiderna när jag kom hem. Det gick lite trögt i dag men jag hade ändå km tid under 8 minuter.

Jag vägde ryggsäcken i går och den visade på att jag har ca 5,5 kg i den nu. Och så mycket tror jag inte det blir i öknen. Kanske max 5 kg med fylld vattenbehållare. Jag funderar lite på att lägga i ytterligare lite ballastvikt. 1 kg eller så. Om jag tränar med lite mervikt så här innan loppet kommer det att bara kännas lättare när det blir skarpt läge.

Inga kommentarer: