söndag 23 februari 2014

Är jag en legend? I dag var jag ute på långrunda som vanligt. Det blev nästan 3 timmar. När jag hade ca 500 meter kvar kom det en kille springande bakifrån och när han var i jämnhöjd med mig sa han: Oj, legenden Gunnar Nilsson. Jag har inte träffat honom tidigare, och han såg mig inte framifrån. Men jag sprang ju med ryggsäck. Hur många gör det? De resterande 500 metrarna gick med en gång mycket bättre.

De flesta veckorna sedan nyår har jag faktiskt legat på över 100% i träningsmängd i tid jämfört med det uppsatta målet. Den gångna veckan var inget undantag. Jag kom upp i 118%, eller nästan 16 timmar. När det gäller hur mycket som ska/bör var löpning har jag inget vecko mål utan ett månads mål på 250 km. Det motsvarar 58,33 km i veckan. Och i så fall har jag här uppnått 155 %. Denna veckan har jag kommit upp i 83,11 km. Men totalt för månaden ligger jag lite efter. Jag ligger 7,83 km efter. Veckan efter Cypern tog jag det lugnt löpmässigt, och förra veckan när frugan var bortrest blev det inga långrundor. Men det är ju några dagar kvar på månaden så nog borde jag komma upp i månadsmålet på löpningen. Det innebär ca 10,5 km om dagen fram till fredag. Men jag får försöka få det till 2 långrundor a minst 18 km så blir det inte så mycket över till de andra dagarna.

Men det här med att springa med ryggsäcken börjar kännas. Jag är så sliten så vissa dagar skulle jag vilja skrika stop. Men det är inte långt kvar nu. 3,5 veckas träning innan jag vilar mig i form det sista.

Inga kommentarer: