onsdag 12 februari 2014

Sträck i planeringen. Den här veckan är frugan borta så jag är ensam hemma med hunden. Alltså inga långpass. Så jag hade tänkt att varje dag skulle jag ta en kortrundas löpning (1:15 ungefär). Så vaknade jag då i morse med alldeles tjock hals. Tog tempen men hade ingen feber som tur var. Men jag vågade ändå inte utmana ödet och springa. Så det fick bli en ordentlig stavgångsrunda i stället. Den träningen är jag också i behov av. Jag vet sedan tidigare att det är inte bara att stavgå massa timar utan träning. Axlar och skuldror tar slut.

Eftersom jag inte tidigare på långloppen haft med stavar har jag för att spara vikt tagit bort alla fästgrejor för sådant på ryggsäcken. Så det blir till att sätta dit nya. Samtidigt skulle det vara fint om jag kunde komma på någon sorts fästning som jag kan ta loss och sätta dit stavarna utan att ta av ryggsäcken. På så sätt skulle det vara enklare att växla mellan de olika stilarna så att säga.

Inga kommentarer: