torsdag 27 februari 2014

Hårt värre. I förgår fick jag leveransen av geting drycken. Innan kände jag mig rätt utschasad eller vad jag ska kalla det. Innan jag gav mig iväg tog jag en dos enligt instruktion och i drycken jag hade med mig var det iblandat ytterligare en dos. För omväxlings skull hade jag även blandat i lite maltodrexin. Jag körde igång lugnt och avslappat men det visade sig att jag ofta var nere under 7 minuter per k och sprang. Det där sporrade ju mig att ta i lite extra. Sista biten hem var det naturligtvis motvind. Men jag hamnade ändå på en km tid under 8 minuter, vilket är bra med tanke på att det var med ryggsäck. Jag sprang samma runda som förra veckan då jag bytte till stavar efter 2.22. Till den här platsen var jag ca 15 minuter snabbare.

Mitt månads mål ligger på 250 km och eftersom det är den sista i månaden i morgon är det inte mycket kvar. Februari är dessutom en kort månad. Jag har bara 8 km kvar till målet. Men jag tror det blir mer än det på rundan i morgon. Som minst tror jag det blir 16 km men om formen och envisheten håller i sig kan det bli dryga 20 i stället. Antalet tränade minuter den här veckan ligger också på plus.

Inga kommentarer: