lördag 21 december 2013

Inte alltid kvoten fylld. Ja, man ska inte ropa hej förrän man är över ån eller vad det hete. 1 vecka med kvoten fylld betyder inte kvoten fylld alltid.

Det är så mycket annat som pockar på uppmärksamhet. Och inte bara det, min värk i skinkor och övre delen av lår vill inte riktigt ge med sig. Övergången till 1 spruta per 2 veckor verkade inte fungera. Jag hade tillslut så ont att jag var tvungen att be om en extra spruta. Och några dagar senare hade jag tid hos doktorn och då bestämde vi att gå upp till 2 skjut per vecka fram till efter helgerna här. Men jag vet inte om det räcker. Men det är också kylan och fukten som påverkar smärtan. Doktorn ville också “laborera” lite med värktabletter/antiinflammatoriskt. Jag tog innan en kombination av ibuprofen och albyl. När hon fick reda på det tyckte hon det var lite väl starkt. Får se vart det slutar.

Så här innan jul har det också varit en del jul pyssel. När jag jobbade hade jag alltid en hel del goda föresatser om vad jag ville hinna med till jul. I år har jag hunnit med en hel del av det som jag annars bara drömt om. Fick tag på en 1/4 gris som var ostyckad. Där blev det en fin julskinka som rimmades/koktes och i dag röktes. Jag har rökt lax. Har gjort 3 sillinläggningar. Bakat saffransbröd. Kokat klenor och struvor som man ska, alltså i isterfett. Gjort chokladkonfekt.

Sedan har vi också varit barnvakt till barnbarnet ett par gånger. Och eftersom hon just börjat gå är världen fantastisk att upptäcka. Det är tur att jag är så vältränad och kan springa efter henne. Hon har också vuxit så att hon passar i babyjoggern. 2 turer har det blivit med henne i den. Hon tycks trivas med att åka framlänges. Hon sitter där och babblar på för fullt. Synd bara att man inte förstår vad det betyder allt hon säger.

1 löprunda m lilly

Inga kommentarer: