tisdag 26 november 2013

Huvud och ben ej överens. I dag tänkte jag att jag skulle ta en runda på förhoppningsvis bortåt 30 km. Men efter 2,5 km lossnade ena fästet till mina tryckcylindrar som håller mig uppe. Jag stoppade ett tag och försökte mekla med det, men det blev inte så värst bra. Och sedan efter ytterligare ett par km så kände jag att 30 km skulle bli för bra i dag. Det gick lite tungt. Dessutom är det faktiskt lite tuffare att springa när det är kalt. Och i dag var första dagen med riktig kyla. Tror det var minst 5 minus. Som med all annan materia där atomerna saktar ner gör musklerna det också. Men jag fick ihop dryga 17 km, fast tiden var urusel. Men inför ökenloppet är det ju framför allt att håla på länge som blir viktigt för mig.

Jag hade trott att jag skulle kunna få till det som saknas på månads målet när det gäller löpning på 2 löp pass. Men nu får det nog bli 3 pass. Jag har 34 km kvar. Sedan måste jag nog försöka få till en vecka med avsevärt mindre löpning. Jag börjar känna mig sliten. Får ta och lägga in längre stavgångspass i stället.

Förra veckan uppnådde jag målet när det gäller antal minuter att träna på en vecka. Jag fick ihop 822 minuter och målet är 800.

Inga kommentarer: