söndag 24 november 2013

Fylld kvot. Ja, den senaste veckan har jag kommit upp i min upplagda önskvärdas träningsmängd tidsmässigt. Den ligger på att jag försöker träna 800 minuter i veckan. Det är lite drygt 13 timmar det. Och den senaste veckan kom jag upp i lite över det. När det gäller löpningen har jag som mål att springa 250 km i månaden. Och det ser det också ut till att kunna bli i november. Jag har ca 50 km kvar och det är 6 dagar kvar på månaden.

Men samtidigt hade jag nästan tänkt att jag behövde en lite lugnare vecka. Men det kan det i och för sig bli om jag gör 2 ordentliga långrundor i början av veckan.

Kanske ta en riktig ordentlig stavgångsrunda i slutet av veckan. Jag skulle behöva få till det också som träning inför ökenloppet. Där tror jag inte, eller rättare sagt vet, att det inte blir bara löpning. Och vis som jag är efter ökenlopp i början på karriären så vet jag att ska jag gå stavgång så länge som det kan bli frågan om där måste jag träna det också.

Ja, det är mycket att tänka på. Fast allt det är att tänka på och allt som ska planeras är ju en rolig och viktig bit av de här äventyrsloppen.

I går var det någon på Facebook som hade delat en nyhet om att ultralöpare lever i genomsnitt 16 år längre än “vanliga” personer. Det kan vara rätt bra för mig. Grabben frågade en gång om hur länge jag skulle hålla på att springa marathon. Och jag sade då att det skulle jag göra tills jag van min åldersklass. Då sa han att då fick jag allt springa väldigt länge. Och får jag då 16 år extra kanske jag till slut kan vinna min åldersklass.

Inga kommentarer: