lördag 26 oktober 2013

Långt, längre….. I går blev det långrunda igen. Jag bestämde mig från början att jag skulle försöka ta det lite lugnare. Hellre det än att springa “fort” och inte orka längre än en 1/2 mara. Så hemskt mycket saktare gick det inte och så väldans mycket längre kom jag inte. 3 långrundor på veckan tog väl också ut sim rätt. Jag hade 2,37 på halvmaran, vilket är ok under dessa förhållande. Om jag nu inte springer så mycket mer innan nästa lördag kan jag kanske ha en möjlighet att göra maran på 5 timmar eller strax under.

Det som oroar mig är att jag svettas något grymt när jag springer. Jag hade 4 småflaskor med energidryck samt en dryg liter i en blåsa på ryggen. Energidrycken drack jag upp men hur mycket av blåsan jag drack vet jag inte med säkerhet. Låt säga att det totalt blev 1,5 liter. När jag kom hem drack jag 0,5 liter återhämtningsdryck. Och när jag sedan vägde mig och jämförde före och efter loppet var det 3 kg skillnad. Alltså totalt 5 kg. 5 kg på 3 timmars löpning tycker jag är mycket. Läkarna tar sina prover och säger att allt är ok. Men jag tycker inte det här är riktigt ok. Sedan har jag känt mig väldigt urlakad. Hade väl inte kunnat springa så värst i morse, men i dag har jag lassat in käk och annat. Så vi får se vad jag bestämmer mig för i morgon.

Inga kommentarer: