lördag 7 september 2013

God mat. Man bör ju ladda upp ordentligt med mat inför en långrunda. Frågan är bara om jag i dag laddat upp med rätt sorts mat inför morgondagens (förhoppningsvis) långa runda. Jag har varit ute och ätit surströmming. Visserligen inte med några starkare drycker. Nu kommer jag bara att ligga under vattenkranen resten av kvällen för att släcka törsten. Och jag tror inte jag behöver ta någon salt tablett heller. Det var nog bra att jag gjorde det här på eftermiddagen så att jag inte är allt för däst till jag ska lägga mig. Det är 2 veckor till starten i 100-milaren i Skåne-Danmark och nu är det hör tid att göra en riktig ordentlig genomkörare. Jag hoppas innerligt att jag ska kunna genomföra en runda på mellan 25-30 km, och sedan i veckan minst 2 hyfsat långa rundor till. Sista veckan blir det bara “softning”, stavgång – gym och vattenlöpning.

Inga kommentarer: