tisdag 3 september 2013

Fortsättning. I dag var jag ute på min morgonrunda med kompis. Det innebär att på en lång bit kan han springa fritt plus att jag passar på att ha lite intervall eller fart lek. På vägen är det 2 trafikljus för att komma över en stor väg. Dessa går oftast i otakt här. Och naturligtvis även i dag. Jag tyckte löpningen kändes lika jobbig som vanligt men när jag kollade klockan verkade det som om jag sprang fortare. När jag passerade timmen visade det sig att jag sprungit ca 250 meter över 7 km. Jag brukar snarare ligga på mellan 250-500 meter under 7 km på timmen annars. Det går något långsammare med kompis eftersom han väldigt ofta i början ska lyfta på benet eller snusa på något.

Mycket kan hända fram till maran i början av november, men jag har goda förhoppningar att göra ett bra lopp. Kan jag sedan dessutom engagera några av mina gamla kompisar att infinna sig på diverse platser och heja på mig vore det konstigt om jag inte skulle få en bra tid. Den som lever får se.

Närmast ska jag först klara av 100-milaren – hoppas jag.

Inga kommentarer: