söndag 1 september 2013

Dagens långrunda. Dottern var hemma i helgen så jag kunde ge mig av på långrunda utan att behöva tänka på kompis. Fast han blev ju väldigt besviken. Dagens runda fattades några hundra meter till en halv mara. Km tiden blev drygt 7,30 per k. Jag tror det var den snabbaste tiden sedan jag blev opererad. Så långsamt kryper km tiderna neråt. Och jag vet ju också sedan tidigare att sen när det blir skarpt läge och jag gjort löpuppehåll i minst 1 vecka innan ett riktigt lopp då brukar tiderna vara ännu bättre.

Senaste maran sprang jag i Stockholm 2011, och då sprang jag på något med 6,50 per k. Månaderna innan hade jag oftast inte varit nere i under 8 minuter per k. Ser man till det skulle det kanske inte vara helt omöjligt att sätta en bra tid på maran i november om jag får ha hälsan.

Och när det gäller farten har jag hittat ett nytt “mantra” som passar:

Oberoende av hur sakta jag springer, så springer jag i alla fall fortare än soffliggarna.

Jag upprepar vad jag alltid sagt: Ge aldrig upp. På ett eller annat sätt kan man alltid komma tillbaka.

Inga kommentarer: