torsdag 29 augusti 2013

Springer på. Träningen fortsätter, ibland med tung skorna och ibland med de lätta. Det verkar som om det var lättare att springa med de gamla lätt skorna. Det kanske är en träningssak. Farten har dämpats något. Kanske lite på grund av alla sprutor jag tar. känner mig lite mätt på sprutor. Det går också något lättare på söndagar, då har det ju gått 2 dagar sedan spruta, annars i veckorna är det bara 1 dag emellan. Få se med vilket intervall jag ska spruta sedan. Smärtan har släppt väldigt mycket. Nu vore det bra om jag bara också kunde få ordning på sovandet.

Ska också ta upp med läkaren mitt svettande. Tycker inte det känns normalt att lätta 2 kg i vikt på 1 timmes löpning. Och om jag inte inemellan tar salttabletter mår jag ännu sämre. jag tror jag dricker minst bortåt 4 liter om dagen och det är då kaffe och te borträknat.

Jag har också gått 2 gånger till en idrottsmassör. Jag känner mig lite kluven till hans behandling. Han tar i och bryter i mig så att jag håller på att skrika. Vad jag lärt mig när det gäller stretching är att man ska stretcha tills det tar i så¨att säga. Tar man i så att det gör ont blir det en kontra reaktion i muskeln som gör att den dra ihop sig. Men samtidigt har hans slitande i mig gjort att jag stretchar mer än tidigare, och det börjar nog ge lite effekt. Jag tror jag ska ge honom 1 chans till. Det är ju inte helt gratis heller att gå på sådant.

I dag har jag också anmält mig till 2 lopp. Det är 2 lopp i olika ändor av min “räckvidd”. Först är det en 100-milare den 21 september. En nog tokig för att passa mig. Det handlar om “Öresund runt”. Start i Lund, färja över till Danmark i Helsingborg och när vi kommer till Köpenhamn så är det tåget över till Malmö och sedan till Lund. Inga check Points. Det är en testlöpning av den här rundan. Det kommer att vara under 10 deltagare.

Nästa lopp jag anmält mig till är ett marathon på Österlen i början av november. Ett kvällslopp runt småbyarna där. Det är något jippo med att Österlen lyser. Byarna speciellt upplysta och löpare med pannlampor. Kan bli häftigt. Det blir i så fall första maran på väldigt länge.

Inga kommentarer: