måndag 9 september 2013

Än går det hitt och än dit. Gårdagens runda blev lång samt att det gick fortare än någonsin sedan rygg operationen. Jag fick ihop nästan 27 km och km tiden blev 7,18. Månntro det var surströmmingen som gav resultat.

I onsdags var jag också ute för att få till lite längre runda, men det blev inte så bra. Första timmen gick så bra som det brukat på sista tiden, men strax efter gick jag in i väggen eller något. Den slutliga totala km tiden stannade på över 9 minuter. Jag förstår inte hur det kan skilja så mycket med bara några dagars mellanrum. Eller också är det det jag börjar förstå. Jag tror det har mycket med kolhydrat intag att göra. Mitt vanliga problem med att äta tillräckligt mycket.

I fredags skulle jag också varit ute på långrunda, men när jag vaknade fick jag väldig yrsel som satt i ett par timmar. Så jag gjorde inget ansträngande över huvud taget den dagen. Koncentrerade mig i stället på att äta ordentligt. På lördagen tog jag till och med lite kolhydratdryck.

Det är rätt kul det här med att springa långt. Det är inte bara att springa. Man ska man bra skor – bra kläder – och fram för allt hitta rätt intag av energi. Och om man då som jag ligger på drygt 95 kg är det inte lite som ska stoppas in.

Inga kommentarer: